Nasza marka w sieci: jak ochraniać firmowy brand w Internecie

Webinar zakończony

O webinarze

Przenosząc działalność biznesową do Internetu przenosimy tam także naszą markę, która z jednej strony zaczyna dynamicznie rozwijać się dzięki e-marketingowi, a z drugiej podlegać dodatkowym zagrożeniom, typowym dla świata online. Nawet najlepsze zabiegi promocyjne mogą bowiem zostać zniweczone bądź wykorzystane przez innych, jeśli nie zabezpieczymy odpowiednio naszej działalności w sieci.

Prócz czarnego PR-u (który może okazać się wyjątkowo skuteczny w Internecie), dobrostan naszej marki jest zależny od wielu innych czynników. Nie tylko cyberataki mogą narazić firmę na straty finansowe oraz wizerunkowe. Dodatkowe zagrożenie płynie także z poziomu samego adresu internetowego (tj. nazwy domeny), a to z powodu domen rejestrowanym w złej wierze, które są podobne do naszego adresu strony i oferują konkurencyjne produkty bądź są wręcz identyczne w nazwie i ofercie z np. znakiem towarowym firmy. Dyskretne przekierowania na strony podszywające się pod oryginalne (z drobną literówką w adresie) celem wyłudzenia pieniędzy bądź wrażliwych danych stanowią kolejny problem, który naraża klientów na straty, a firmę pozbawia części klientów i ruchu na stronach.

Zagrożenia, które znamy ze świata analogowego, w sieci nabierają impetu i przybierają często zaskakujące dla nas formy. Podczas webinarium dowiemy się jak im wczas zapobiegać, jakie narzędzia do monitoringu konkurencyjnych stron oferuje EURid, jak chronić się przed cybersquattingiem (nieuczciwa praktyka rejestrowania domen), a także jak wygrywać spory o witrynę internetową (która jest integralnym komponentem brandu).

home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako część globalnej grupy IONOS, home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących e-świat. home.pl SA jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl oraz homecloud.pl.

Biorąc udział w tym webinarze dowiesz się:

• O typowych zagrożeniach dla marki w sieci.
• Jak zabezpieczać stronę przez dyskretnym przekierowaniem i jak monitować rejestrację stron o podobnej nazwie.
• Czy warto pomyśleć o znaku towarowym w przypadku małej firmy i jak korzystać ze zintegrowanych wyszukiwarek dla domen .eu i dla europejskich znaków towarowych.
• Jak uchronić się przed cybersquattingiem , skutecznie dochodzić swoich praw i wygrywać spory o stronę internetową.

Dla kogo będzie ciekawy?

• Dla osób, które planują rozpocząć działalność w Internecie i powinny wiedzieć, jak prawidłowo zaplanować swoją obecność w sieci.
• Dla SME które chcą świadomie czuwać nad dobrostanem swojej marki w Internecie.
• Dla dużych firm, które powinny być szczególnie zainteresowane kompleksową ochroną marki i wizerunku.

Prowadzący

Aneta Szczepankiewicz

Liaison Manager w EURid